96/07/01 شنبه 18:04

باکس ورورد


ثبت نام
کلمه عبور جدید
مقالات ساخت و تولید

> بررسی نقش ساده سازی در طراحی مهندسی

> توصیه هایی جهت استانداردسازی طراحی مهندسی

> اهداف و مزایای استاندارد سازی فرآیند طراحی و تولید محصولات صنعتی

> بررسی نقش استاندارد سازی در طراحی محصولات صنعتی

> روش محاسبه سرعت اسپیندل و تغذیه در فرزکاری

> بررسی نکات مهم در طراحی قطعات مکانیکی برای تراشکاری

> معرفی کتاب آموزش نرم افزار تحلیل المان محدود Ansys Workbench

> نکات مهم در طراحی قطعات برای سوراخکاری

> راهنمای جامع گرفتن و بستن قطعه کار در ماشینهای فرز CNC - قسمت سوم

> بررسی عیوب سطحی قطعه کار و مشکلات فرزکاری

> دانلود رایگان کتاب ماشینکاری فلزات اثر Thomas Childs

> کاربردهای تیغه فرز انگشتی تک پر (Single Flute) در فرزکاری

> پارامترهای مهم ماشینکاری و براده برداری در دستگاه فرز CNC

> الزامات اولیه در انتخاب متریال و فرآیند تولید در طراحی مهندسی

> راهنمای جامع گرفتن و بستن قطعه کار در ماشینهای فرز CNC – قسمت اول

> راهنمای جامع گرفتن و بستن قطعه کار در ماشینهای فرز CNC – قسمت دوم

> معرفی نقاط مرجع در ماشینهای فرز CNC

> طراحی برای تولید و مونتاژ (Design for Manufacturing & Assembly) چیست؟

> آموزش زبان برنامه نویسی G Code و M Code دستگاه فرز CNC

> اصول طراحی قطعات مکانیکی برای ماشینکاری

جستجوی پیشرفته آگهی ها
کلمات کلیدی:
روش جستجو:
به صورت عادی
مقادیر شامل تمام کلمات باشد (AND)
مقادیر شامل یک از کلمات باشد(OR)

موقعیت جغرافیایی:


دانلود رایگان

آرشیو مطالب

پرینت
بازدید: ٢٠٨٠
93/09/07 جمعه 10:38

:. سیالات (روغن های) هیدرولیک (Hydraulic Fluids)

آب اولین سیالی است که از آن برای انتقال قدرت استفاده شد. آب اگرچه دارای خواص خوبی چون دسترسی آسان, قیمت پایین و مقاومت در مقابل آتش می باشد ولی خواص ضعیف روانکاری, محدوده کم درجه حرارت کاری و ایجاد زنگ زدگی , استفاده از آنرا در سیستمهای پیشرفته و جدید محدود می کند. روغنهای معدنی (Mineral Oils) بعنوان سیال هیدرولیک از ابتدای قرن بیستم در دسترس بوده اند اما استفاده از مواد افزودنی (Additives) جهت بهبود خواص شیمیایی و فیزیکی روغنهای هیدرولیک در سال 1940 میلادی آغاز شد. این روغنها به شدت قابل اشتعال بوده و هنگام کار در درجه حرارتهای بالا ,احتمال جدی بروز خطر وجود دارد. لذا استفاده از سیالات مقاوم به آتش که اساسا پایه آبی داشته و بصورت محلول در آب عرضه می شوند, گسترش یافته است.

 

خواص سیال هیدرولیک

- چگالی نسبی یا وزن مخصوص

نسبت وزن حجم مشخصی از سیال در دمای معین به وزن همان مقدار آب را چگالی نسبی یا وزن مخصوص می نامند. چگالی نسبی روغنهای معدنی در حدود 90 درصد است.

 

- لزجت

لزجت ناشی از اصطکاک داخلی سیال بوده و همان مقاومت سیال در برابر جاری شدن است. لزجت یکی از مهمترین خواص سیال هیدرولیک (روغن هیدرولیک) بوده که پایین بودن بیش از حد آن سبب بروز مشکلاتی در آب بندی سیستم شده و موجب بروز نشتی و کاهش بازده حجمی سیستم می گردد. از طرف دیگر ,افزایش بیش از حد لزجت نیز از خاصیت روانی سیال می کاهد. در صورت استفاده از سیال با لزجت بالا, نیروی بیشتری جهت غلبه بر اصطکاک های داخلی مورد نیاز است که خود موجب اتلاف انرژی و افزایش گرما می شود.

لزجت به دو صورت سینماتیکی و دینامیکی بیان می گردد. واحد لزجت سینماتیکی در سیستم SI , mm2/s می باشد و تحت عنوان سانتی استوک (cST) بیان می گردد.

 

- شاخص لزجت (Viscosity Index)

لزجت همه روغنها با افزایش درجه حرارت کاهش یافته و با کاهش آن افزایش می یابد. شاخص لزجت میزان جدی بودن این تغییرات را نشان می دهد. به روغنی که میزان تغییرات لزجت آن با افزایش دما , کم باشد , اصطلاحا روغن دارای شاخص لزجت بالا گفته می شود. به عبارت دیگر, لزجت روغنی که شاخص لزجت پایین تری دارد , نسبت به تغییرات دما ,حساس تر است.

 

- مشخصات لزجت-فشار

لزجت روغن هیدرولیک با افزایش فشار کاری افزایش می یابد. انتخاب سیال هیدرولیک در سیستمهای با فشار کاری بالابسیار حایز اهمیت است. در فشار بسیار بالا, امکان بروز تغییر در مشخصات روغن وجود دارد و حتی ممکن است روغن بصورت یک جسم صلب درآید.

 

- پایداری برشی (Shear Stability)

در بسیاری از اجزاء سیستمهای هیدرولیکی مقاطعی وجود دارند که سیال حین عبور از آنها شدیدا تحت برش قرار می گیرد. از این مقاطع می توان نقاط تیز پره ها در یک پمپ هیدرولیکی پره ای یا لقی های ظریف در گلوگاه های شیرهای کنترلی را نام برد. تاثیر نرخ برش بالا بر سیال هیدرولیک (روغن هیدرولیک) بصورت یکی از حالات زیر بروز می کند :

1- روغنی که در محدوده نرخ برش بالا قرار دارد , بصورت موضعی دچار افت لزجت شده و به محض خروج از محدوده مذکور به حالت اولیه بر می گردد. ولی افزودنیهای شاخص لزجت پس از عبور از منطقه با نرخ برش بالا, دچار تغییرات دائمی می گردند.

2- پس از شکست اولیه (Break Down) روغن در اثر نرخ برش بالا و افت لزجت , مقدار لزجت در سطح معینی ثابت می ماند ولی لزجت از دست رفته هرگز جبران نخواهد شد.

 

- مشخصه ایجاد کف (Foaming Characteristic)

تا حد امکان باید با گرفتن محل های نشتی هوا در سیستم هیدرولیک , از ورود هوا به درون روغن جلوگیری نمود. ولی در هر صورت با ورود مقادیری هوا به روغن ,احتمال کف آلود شدن روغن وجود دارد. معمولا دو نوع کف در سیال هیدرولیک (روغن هیدرولیک) دیده می شود :

1- کف سطحی که عموما روی سطح روغن در داخل مخزن هیدرولیک جمع می شود.

2- هوای غیرمحلول در روغن

 

همه سیالات حاوی مقادیری هوای محلول هستند که مقدار آن به دما و فشار سیال وابسته است. بطور کلی روغنهای با پایه معدنی می توانند تا 10 درصد حجم خود , هوای محلول داشته باشند. با افزایش دما یا کاهش فشار , هوا از درون محلول خارج می شود. چنانچه این شرایط در ورودی پمپ حاصل شود , احتمال بروز کاویتاسیون ,جدی خواهد بود. با اضافه کردن افزودنیهای ضد کف و طراحی مناسب مخزن ,کف سطحی (هوای غیرمحلول) براحتی از روغن جدا شده و حذف می شود. نفوذ هوا در روغن بصورت حبابهای مجزا را نباید با هوای محلول اشتباه گرفت. زیرا نفوذ هوا موجب افزایش تراکم پذیری روغن و ایجاد حالت گیجی (Sponginess) در عملگر (Actuator) و همچنین کاویتاسیون در پمپ می شود. اثر حبابهای هوا بر بازدهی سیستم بسیار جدی بوده و موجب افزایش سایش در اثر ضربات کاویتاسیون می گردد.

 

- نقطه ریزش (Pour Point)

نقطه ریزش هر سیال , سه درجه سانتیگراد بالاتر از نقطه جاری شدن سیال است. بعنوان یک قانون کلی, حداقل دمای کاری سیال باید 10 درجه سانتیگراد بالاتر از نقطه ریزش سیال قرار داشته باشد.

 

- تراکم پذیری

همه سیالات هیدرولیک, تحت فشار دچار کاهش حجم می شوند. برای روغنهای معدنی, کاهش تقریبی در حجم به ازاء هر 100 bar افزایش فشار حدود 0.7 درصد است. میزان تراکم پذیری هر سیال به دما و فشار بستگی دارد. حبابهای هوا بصورت قابل توجهی میزان تراکم پذیری سیال هیدرولیک را افزایش می دهند.

 

- انبساط حرارتی (Thermal Expansion)

با تغییر دمای سیال حجم آن نیز دچار تغییر می گردد. افزایش حجم سیال هیدرولیک عموما به ازاء هر 10 درجه سانتیگراد افزایش دما, حدود 0.7 درصد است. این حالت هنگامیکه مقدار سیال هیدرولیک (روغن هیدرولیک) مورد استفاده زیاد باشد ,بسیار اهمیت پیدا می کند.

 

- روغنکاری (Lubrication)

روغنکاری از سایشهای فزاینده جلوگیری نموده و بین اجزاء متحرک , فیلم روانکار ایجاد می کند. معمولا هرگاه از سایش سخن به میان می آید ,اصطکاک مد نظر قرار می گیرد. ولی باید سایش و اصطکاک را از یکدیگر تفکیک نمود. سایش یک پدیده اجتناب ناپذیر است که در نتیجه تماس فلز با فلز بوجود می آید. در حالیکه کاهش اصطکاک با ایجاد فیلم روغن بین قطعات درگیر ممکن می گردد. بهر صورت باید از هر نوع تماس فلز با فلز پیشگیری نمود. زیرا هنگامیکه دو سطح فلزی در اثر نیروی زیاد و در سرعت بالا با یکدیگر در تماس باشند ,تماس فلز با فلز در کمتر از یک لحظه موجب افزایش موضعی درجه حرارت و ایجاد نقطه جوش می گردد. این جوشهای موضعی ,افزایش سریع سایش و خرابی سیستم هیدرولیکی را در پی خواهند داشت.

متداول ترین ماده افزودنی به روغن هیدرولیک (سیال هیدرولیک) به منظور بهبود خواص ضد سایشی ,ماده ZDP می باشد.

 

افزودنیهای مورد استفاده در سیالات هیدرولیک

این افزودنی ها در رابطه با نوع کاربرد به صورت زیر دسته بندی می شوند :

1- جلوگیری از ایجاد کف

2- ضد اکسیداسیون

3- ضد سایش

4- ضد تشکیل کریستالهای مومی

5- ضد زنگ زدگی و خوردگی

6- بهبود شاخص لزجت

 

انواع سیالات (روغن های) هیدرولیک

-روغنهای معدنی

این روغنها بطور گسترده به عنوان سیال هیدرولیک مورد استفاده قرار می گیرند. از مزایای این روغنها می توان قیمت مناسب ,سهولت دسترسی ,پایداری شیمیایی, قابلیت ارائه در لزجت های مختلف و همچنین مناسب بودن محدوده درجه حرارت کاری (40 درجه سانتیگراد برای استفاده بهینه از عمر روغن) را نام برد. باید توجه داشت که در درجه حرارتهای بالا پدیده شکست شیمیایی ,ایجاد حالت اسیدی ,تشکیل لجن و کاهش خواص روانکاری رخ خواهد داد. در روغنهای هیدرولیک صنعتی از مجموعه ای از افزودنیها به منظور مقابله با اثرات سایش, اکسیداسیون کف کردن و همچنین بهبود شاخص لزجت و روانکاری استفاده می شود. از معایب این روغنها که با استفاده از افزودنیها نیز قابل رفع نمی باشد می توان به قابلیت اشتعال و افزایش لزجت در فشار بالا اشاره نمود. مشخصه لزجت-فشار ,کاربرد روغنهای معدنی را به فشارهای زیر 1000 Bar محدود می کند. این روغنها با مواد سازنده اکثر آب بندها بجز لاستیک های بوتیلی (Butyl Rubber) سازگاری دارند.

 

-محلولهای شیری روغن در آب (Oil-in-Water emulsion)

با اضافه کردن ذرات ریز روغن به آب (بین 2 تا 5 درصد) سیالی با مشخصات نزدیک به آب بوجود می آید .دارا بودن خواص ضد اشتعال و قدرت تراکم پذیری بالا ,به اضافه خنک کاری مطلوب, سیال نسبتا مناسبی را بوجود می آورد. ولی در عین حال بدلیل ضعف خاصیت روانکاری و پایین بودن لزجت و در نتیجه ایجاد نشتی بالا ,معمولا جایگزین خوبی برای روغنهای معدنی نمی باشند, اما بصورت وسیعی در ماشین آلات معدنی و پمپ های با سرعت پایین مورد استفاده قرار می گیرند.

 

-محلولهای شیری آب در روغن (Water-in-Oil emulsion)

محلولهای شیری آب در روغن به عنوان یک سیال هیدرولیک ضد اشتعال مورد استفاده قرار می گیرد. قطرات ریز آب به روغن اضافه شده و مشخصاتی نزدیک به روغن ایجاد می کند. با افزودن قطرات آب, خواص روغنکاری شدیدا کاهش می یابد. محلول معمولا از 60 روغن تا 40 آب تشکیل شده است. به منظور استفاده از عمر بهینه محلول بهر است دمای کاری کمتر از 25 درجه سانتیگراد نگه داشته شود اما بهرحال افزایش دما تا 50 درجه سانتیگراد نیز مجاز است. در درجه حرارتهای بالاتر به دلیل تبخیر آب محلول, از خواص ضد اشتعال سیال کاسته می شود. جهت پیشگیری از کاویتاسیون ,افت فشار مکش پمپ در ورودی نباید از 0.05 bar بیشتر شود. نکته دیگر آنکه مواد مورد استفاده در اجزاء سیستمهای هیدرولیک باید با سیال هیدرولیک (روغن هیدرولیک) سازگار باشند.

 

-سیالات آب گلیکول (Water Glycol Fluids)

این دسته از سیالات هیدرولیک (روغن های هیدرولیک) که از کیفیت روانکاری پایین تری نسبت به روغن های معدنی برخوردارند ,در ابتدا به دلیل قابلیت اشتعال پایین در سیستم های هیدرولیک هواپیما مورد استفاده قرار می گرفتند. کیفیت روانکاری آنها نسبت به روغن های معدنی پایین تر بوده و وجود آب کاربرد آنها را در دمای بالا محدود می کند (حاوی حدود 40 درصد آب می باشند). در سیستم هایی که از سیال هیدرولیک (روغن هیدرولیک) آب گلیکول جهت روانکاری استفاده می شود , استفاده از مواد جلوگیری کننده از خوردگی و اکسیداسیون ضروری است. سیال آب گلیکول بسیار پایدار بوده و به دلیل داشتن وزن مولکولی پایین, نسبت به برش حساس نمی باشد. همچنین به جهت برخورداری از خاصیت ضد یخی ,برای کاربرد در دماهای پایین مناسب می باشد.

 

-فسفات استر

این دسته از روغن های هیدرولیک (سیالات هیدرولیک) دارای خواص مقاومت به شعله بسیار خوبی بوده و لذا در صنایعی که احتمال وجود شعله در آنها زیاد است مانند ماشینهای تزریق پلاستیک ,مورد استفاده قرار می گیرند. از نظر خواص روانکاری در حد روغن های معدنی و یا حتی در بعضی کاربردها بهتر می باشند. مواد الاستومری که در نزدیکی فسفات استرها قرار دارند, باید به دقت انتخاب شوند. بعضی از فلزات مانند آلومینیوم و اکثر رنگها نیز در مجاورت این نوع سیال آسیب می بینند.

 

انتخاب سیال (روغن) هیدرولیک

به منظور انتخاب یک سیال مناسب جهت سیستم هیدرولیک ,ابتدا باید اطلاعات کافی از شرایط ایده آل یک سیال هیدرولیک وجود داشته باشد. یک سیال (روغن) هیدرولیک ایده آل باید خواص زیر را دارا باشد :

1.پایداری حرارتی

2.پایداری در برابر فشار

3.خوردگی شیمیایی کم

4.خواص ضد سایش مطلوب

5.تمایل کم نسبت به بروز کاویتاسیون

6.عمر طولانی

7.قابلیت دفع آب

8.لزجت ثابت (بدون وابستگی به دما)

9. قیمت پایین

 

طبیعتا هیچ سیال (روغن) هیدرولیکی پیدا نمی شود که به تنهایی تمام مشخصات فوق را دارا باشد لیکن می توان سیالی (روغنی) را انتخاب نمود که با توجه به جمیع شرایط و همچنین شرایط عملکردی سیستم هیدرولیک مورد نظر, بهترین انتخاب باشد. در همین راستا طراح باشد مشخصات اصلی سیستم هیدرولیک را بخوبی بشناسد .مشخصات اصلی یک سیستم هیدرولیکی عبارتند از :

 

1.حداکثر و حداقل درجه حرارت کاری

2.درجه حرارت محیط

3.نوع پمپ و یا پمپ های هیدرولیک مورد استفاده

4.نوع کنترل و نوع شیرهای هیدرولیکی مورد استفاده

5.نیروهای وارد بر بخشهای مختلف سیستم هیدرولیک

6.فشار کاری سیستم

7.سیکل عملکرد

 

عوامل موثر در انتخاب سیال هیدرولیک

عوامل اصلی که در انتخاب یک سیال هیدرولیک موثر اند بطور خلاصه عبارتند از :

1.توانایی روغنکاری

کیفیت روغنکاری- قابلیت حمل بار- ضریب اصطکاک – تغییرات لزجت در اثر تغییر دما

2.کار در دمای بالا

پایداری حرارتی – اکسیداسیون – نقطه اشتعال – نقطه تبخیر

3.خواص الکتریکی

مقاومت در مقابل ولتاژ ناگهانی – ضریب هدایت – قطبی شدن در میدان های مغناطیسی

4.سازگاری

سازگاری با آب بندها – سازگاری با سایر سیالات -  پذیرش مواد اصلاح کننده – سازگاری با فلزات – قابلیت دفع یا جذب سایر مایعات – قابلیت حل ذرات معلق

5.خواص فیزیکی

دانسیته (چگالی) – انبساط حرارتی -  گرمای نهان تبخیر – رینولدز بحرانی - کاویتاسیون

6.محیط کار و ایمنی

مقاومت در برابر آتش – سمی و بودار بودن

 

زمان کارکرد (عمر کاری) روغن هیدرولیک

بیشتر افراد بر این باورند که روغن های صنعتی مانند روغن هیدرولیک نیز باید همچون روغن های موتور زمان کارکرد (کیلومتر کارکرد روغن موتور) مشخصی داشته باشند ، در حالیکه این موضوع در روغن های صنعتی به واسطه گستره وسیع تنوع تجهیزات و شرایط گوناگون کارکرد و نوع کاری که روغن در سیستم انجام می دهد بستگی دارد. از اینرو نمی توان برای تمام انواع روغن های هیدرولیک در تمام سیستم ها زمان کارکرد یکسانی را تعریف نمود و آن را مبنای کار سیستم هیدرولیک قرار داد. به همین جهت برای تعیین عمر روغن (سیال) هیدرولیک از یکی از دو روش زیر استفاده می شود :

1.توصیه سازنده دستگاه .اغلب سازندگان ماشین های هیدرولیک در کتاب راهنمای تجهیزات تولیدی خود نوع روغن مورد نیاز و مشخصات و سطوح کیفیت آن را برای مصرف کننده مشخص می نمایند، تا کاربر برای انتخاب روغن مناسب دچار سردرگمی نشود. ولی پس از تعیین روغن مناسب ، نکته بسیار مهم این است که تا چه زمانی این روغن در سیستم توانایی کارکرد مناسب را دارد، چرا که در صورت استفاده از روغن هیدرولیک در زمان طولانی تر از حد مجاز ، به دلیل تخریب ساختار روغن و از دست دادن خصوصیات فیزیکی و شیمیایی , روغن دیگر توانایی جلوگیری از سایش و محافظت از اجزاء سیستم را نخواهد داشت و در مدت زمان کوتاهی به دلیل فشار کاری بالا قطعات دچار آسیب جدی خواهند شد. از اینرو سازندگان معتبر در کتاب راهنمای تجهیزات خود پس از معرفی روغن هیدرولیک مناسب ، زمان کارکرد آن را نیز اعلام می کنند و یا برنامه کنترل وضعیت روغن را برای مصرف کننده تعریف می کنند تا هرگاه روغن به زمان پایان عمر خود در ماشین هیدرولیک رسید بر اساس نتایج آزمایش های کنترل کیفیت روغن که در برنامه  (Condition Monitoring) یا CM به آن اشاره شده بتوان به آن پی برد و نسبت به تعویض روغن اقدام نمود.

2. برخی از سازندگان تجهیزات هیدرولیک در کتاب راهنما از زمان کار کرد روغن حرفی به میان نمی آورند. در چنین شرایطی مصرف کننده با استفاده از مشاوره متخصصین روانکاری (که معمولا سازندگان معتبر روانکار هستند) روغن مناسب را انتخاب می کند . سپس تحت نظر متخصصین روانکاری, در بازه های زمانی مشخصی از روغن در حال کار ,نمونه هایی برای انجام آزمایش های کیفی گرفته شده و وضعیت روغن بررسی می شود ،تا با استفاده از دانش متخصصین روانکاری و بر مبنای نتایج بدست آمده ,زمان پایان عمر روغن هیدرولیک مشخص گردد.

 

نام گذاری سیالات (روغن های) هیدرولیک

بطور کلی روغن های هیدرولیک بر اساس استاندارد ISO 6743 به سطوح کیفیت زیر تقسیم بندی می شوند:
1. HH - روغن پایه معدنی بدون مواد افزودنی. این اولین نسل از روغن های هیدرولیک می باشد.

2. HL - با اضافه کردن مواد افزودنی ضدزنگ و ضد اکسیداسیون نسل جدیدی از این روغن ها بوجود آمد که به این گروه روغن های گردشی نیز گفته می شود.

3. HM - با اضافه کردن مواد افزودنی ضد سایش به روغن های HL روغن های هیدرولیک جدید تولید شد که در حال حاضر پر مصرف ترین روغن های هیدرولیک هستند.

4. HV - با بالا بردن شاخص گرانروی روغن های هیدرولیک HM ، این سطح کیفیت بدست آمد، که برای کار کرد در محدوده دمایی وسیعی مناسب می باشند.

5. HG - این روغن ها که به روغن هیدرولیک ماشین ابزار معروف اند، با خاصیت چسبندگی که دارند ، در سیستم های کشویی رفت و برگشتی از سیستم به بیرون پرتاب نمی شوند.

این تقسیم بندی سطوح کیفیت یکی از معروف ترین طبقه بندی روغن های هیدرولیک است . ولی استانداردهای دیگری نیز در تقسیم بندی روغن های هیدرولیک تعریف شده اند که آز آن جمله می توان به استانداردهای زیر اشاره نمود :

DIN 51524, Cetop RP 91 H, Afnor NFE, Cincinati Milacron

بطور کلی وظایفی که از یک سیال هیدرولیک انتظار می رود ، روانکاری، انتقال نیرو، کاهش اصطکاک و سایش، محافظت از زنگ زدگی اجزاء سیستم و سازگاری با تمام اجزاء سیستم است. دسته دیگر از روغن های هیدرولیک هستند که به سیالات هیدرولیک ضد آتش معروف اند. البته این بدین معنی نیست که این سیالات در مجاورت با آتش شعله ور نمی شوند، بلکه آنها در مجاورت با آتش دیرتر شعله ور شده و در برابر انتشار شعله مقاومت می کنند. این دسته از روغن ها معمولا در مکان هایی که احتمال آتش سوزی زیاد است (مانند درب کوره های ذوب فلزات) مورد استفاده قرار می گیرند. این روغن ها نیز به چهار دسته اصلی تقسیم می شوند:

1. HFA - امولسیون های روغن در آب  

2. HFB - امولسیون آب در روغن

 3. HFC - سیالات آب گلایکول

4. HFD - مایعات سینتتیک

 

 

منابع :

www.rasekhoon.net

 

سایتهای مفید :

Hydraulic fluid

Hydraulics pneumatics

Machinery lubrication

 

صفحات مرتبط :

پمپ های هیدرولیکی (Hydraulic Pumps)

اصول طراحی مخازن روغن هیدرولیک (Hydraulic Tanks/Reservoir)

انباره های هیدرولیکی (Hydraulic Accumulators)

آب بندی در هیدرولیک و پنوماتیک

مبدل های حرارتی در سیستمهای هیدرولیک

ماشینهای هیدرولیک (Hydraulic)

 

:. مبدل های حرارتی در سیستمهای هیدرولیک :. مبدل های حرارتی در سیستمهای هیدرولیک
مبدل هیدرولیکی چیست و چند نوع مبدل هیدرولیکی وجود دارد و جانمایی مبدل حرارتی در ماشین هیدرولیک چگونه است ...
بازدید: ١٧٩۶
اصول حاکم بر سنگ زنی (Grinding) و انواع سنگ سنباده اصول حاکم بر سنگ زنی (Grinding) و انواع سنگ سنباده
بررسی اصول حاکم بر سنگ زنی , انواع سنگ سنباده و ترکیبات سنگ سمباده در ماشینکاری فلزات ...
بازدید: ٣٣۵۵
:. آشنایی با بلبیرینگ های شعاعی شیار عمیق (Deep groove ball bearings) :. آشنایی با بلبیرینگ های شعاعی شیار عمیق (Deep groove ball bearings)
در بلبیرینگ های شیار عمیق (Deep groove ball bearings) که دسته ای از ...
بازدید: ١٧٨٧

security_code



طراحی سایت و سئو توسط ضابط