درج آگهی و نیازمندی های صنعتی و سایت نیازمندی صنعتی, تبلیغات و درج آگهی رایگان کالا و خدمات صنعتی ایران
احداث قطعه ۱ آزادراه تهران شمال از سال ۱۳۷۵ تا ۱۳۸۹ به طول انجامید. سپس در ۶ اسفند سال ۹۸ توسط آقای حسن روحانی افتتاح شد. این آزادراه از تقاطع بزرگراه شهید همت و آزادگان شروع میشود و در طول مسیر از مناطقی مانند کن، سولقان، امامزاده عقیل، تونل تالون و دره لانیز عبور میکند تا به شهرستانک برسد. طول این آزادراه ۳۲ کیلومتر است. با استفاده از این آزادراه دیگر نیاز نیست از کرج عبور کنید و حدود ۶۰ کیلومتر از مسیر شما کاهش پیدا کرده است. نکته مهم این است که هیچ خروجی در طول مسیر تهران تا شهرستانک وجود ندارد.
قطعه دو آزادراه تهران شمال حدود ۲۲ کیلومتر است که حدود ۵ کیلومتر از جاده کرج چالوس کوتاهتر شده است. احداث این تونل از سال ۱۳۹۶ شروع شده، هنوز در مرحله ساخت است و به مرحله بهرهبرداری نرسیده است. طبق صحبتهای رئیس بنیاد مستضعفان، احداث مسیر رفت قطعه ۲ آزادراه تهران شمال تا پایان سال ۱۴۰۱ به پایان میرسد. در این سیستم تشخیص تردد خودرو بر اساس دوربینهایی که در نقاط مختلف آزادراهها نصب شده است، انجام میشود، ترددها ثبت شده و اطلاعات پلاک به سامانه مرکزی ارسال میشود، مشخصات خودروهای ترددکننده با هر سرعتی که باشد، شناسایی میشود، بنابراین خودروها میتوانند با حداکثر سرعت مجاز در آزادراه تردد کنند.
پرنا اپلیکیشن بانک مسکن است که میتوانید برای ثبتنام در سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض (ETC)، شارژ برچسب، پرداخت قسط، خرید شارژ موبایل، اینترنت همراه، پرداخت بدهی طرح ترافیک و پرداخت عوارض آزادراهی از آن استفاده کنید. درصورتیکه مایل هستید با نحوه پرداخت عوارض آزادراهی با برنامه موبایلی پرنا آشنا شوید، مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.
برنامه موبایلی پیشخوان ۲۴ به شما این امکان را میدهد تا علاوه بر استفاده از امکاناتی مانند تبدیل شبا، چک صیادی، پیگیری مرسولات، شناسنامه و کارت خودرو از خدمات خودرو مانند عوارض سالیانه خودرو و عوارض آزادراه نیز استفاده کنید. برای مشاهده عوارض آزادراه تهران کرج میتوانید روند زیر را دنبال کنید تا بتوانید در نهایت استعلام عوارض آزادراه خود را بگیرید. https://pishkhan24.com/freeway
رحالیکه میتوان بهصورت الکترونیکی این پرداخت را بدون توقف و ماندن در صف انجام داد. بهخصوص رانندگانی که مدام در آزادراهها در حال ترددند، میتوانند از طریق روشهای الکترونیکی، عوارض خود را پرداخت کنند. در حال حاضر در سایت آنیرو میتوانید روشهای پرداخت قطعه اول این آزادراه را ببینید که در این گزارش هم به آن اشاره کردهایم. عوارض تعیین شده برای آزادراه تهران شمال، که فعلاً برای فاز اول آن در نظرگرفته شده، برای خودروهای سواری صرفاً به ترافیک مسیر تردد وابسته است، اما برای سایر خودروها، همواره ثابت و بهصورت زیر محاسبه میشود:ش
نرخ جدید عوارض آزادراه تهران-شمال قطعه یک در روزهای غیر پیک به ۳۰ هزار تومان افزایش یافت. همچنین در روزهای پیک نیز نرخ تهران-شمال قطعه یک به ۴۰ هزار تومان رسیده است.
بر این اساس نرخ عوارض تهران- شمال قطعه ۴ نیز حدود ۱۰ هزار تومان است.
اگر رانندگان و مالکان خودرو نسبت به محاسبه عوارض الکترونیکی در آزادراه کشور اعتراض داشته باشند و پیامک به صورت اشتباهی برای مالک خودرو ارسال شده باشد دو راه برای پیگیری اعتراض وجود دارد:
عوارض آزادراهی و اعتراض به عوارض اشتباه
برای پرداخت عوارض آزادراهی با قبضینو میتوانید از طریق سایت و اپلیکیشن اقدام به پرداخت عوارض آزادراهی کنید. اپلیکیشن قبضینو از سایت به صورت مستقیم و همچنین از طریق مارکتهای معتبر نیز قابل دسترسی است.
در سیستمی که در ثبت و پرداخت عوارض جاده ای وجود دارد هر اتومبیلی که از ایستگاههای عوارضی عبور می کرد، باید به طور کامل عوارض را پرداخت می کرد. حتی اگر از بین مسیر وارد آزادراه شده و در میانه آزادراه قصد خروج از آن را داشته باشد. اما از سال ٩٨ روشی به نام روش پیمایشی مطرح شده است که از خرداد همان سال مرحله آزمایشی آن شروع و در آزادراه های تهران-قم، تهران-ساوه، تهران-قزوین و قزوین-زنجان اجرایی شد. در این روش همانطور که از نام آن پیداست، اتومبیلها بر اساس پیمایشی که در آزادراه ها داشتهاند، عوارض پرداخت می کنند. به این صورت که اگر خودرویی فقط در ١٠ یا ٢٠ درصد یک آزادراه حرکت کرده و از آن خارج شده است، صرفا به همان اندازه عوارض جاده ای پرداخت خواهد کرد. یعنی ١٠ یا ٢٠ درصد عوارض. در سیستم الکترونیکی پرداخت عوارض به روش پیمایشی، دوربینهای هوشمند در همه ورودی های اصلی و فرعی آزادراهها نصب شده و عوارض خودروها را بر اساس کیلومتر پیمایش شده محاسبه می کنند. این طرح با هدف کاهش ایستایی خودروها در محل عوارضی، کاهش صف خودروها در ایام پیک و تسریع در جابهجاییها، کاهش استهلاک خودرو و جاده در محل اخذ عوارضی در زمان ایستایی، توسعه فناوریهای نوین در حوزه حمل و نقل و سرعتبخشی، سهولت استفاده و ارتقای کیفیت در جهت شناسایی و وصول خودکار عوارض تردد در آزادراههای کشور آغاز شد و هماکنون در حال اجرا ا
در گذشتههای نه چندان دور بسیاری از افراد برای سفر به شمال یا بالعکس مجبور بودند ساعتهای زیادی از روز را در پشت ترافیکهای سرسامآور منتظر بمانند؛ یا حتی گاهی باید پشت ماشینهای سنگینی چون تریلی و کامیونت میراندند تا مسیر راه باز شود و بتوانند از آن عبور کنند. با احداث آزادراه تهران شمال این مشکل تا حد زیادی برطرف شده است. همانطور که میدانید احداث آزادراهها هزینهبر هستند به همین دلیل برای بازگشت سرمایه سرمایهگذاران باید عوارض آزادراه تهران شمال پرداخت کنید.
در این مطلب از وبلاگ قبضینو قصد داریم درخصوص آزادراه تهران شمال صحبت کنیم. همچنین به سوالاتی مانند عوارض تهران شمال ۱۴۰۰ چقدر است؟ ورودی آزادراه تهران شمال از کجاست؟ ساعت استفاده از آزادراه تهران شمال کی هست؟ و پرداخت عوارض آزادراه تهران شمال به چهصورتی انجام میشود؟، پاسخ دهیم؛ پس همراه ما باشید.
پرداخت عوارض آزادراهی تهران شمال
امین فرج اللهی مدیرعامل شرکت مجری اخذ عوارض الکترونیکی در آزادراهها درباره اینکه با وجود اختلالهای به وجود آمده، آیا مشکلی در زمینه پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراهی و سیستمهای آنلاین و برخط آزادراههای کشور به وجود نیامده است؟ اظهار کرد: از ابتدای شروع عوارض الکترونیکی آزادراهها، حملات متعددی به شبک
برای پرداخت عوارض آزادراهی با اپلیکیشن پیشخوان 24 تنها به شماره پلاک خودروی خود نیاز دارید. با وارد کردن شماره پلاک در بخش عوارض آزادراهی اپلیکیشن به سادگی میتوانید عوارض ثبت شده را مشاهده و پرداخت کنید.
هموطنان عزیز میتوانند با مراجعه به آدرسهای اینترنتی مربوط، پرداخت عوارض آزادراهی خود را با وارد کردن شماره پلاک خودروی خود مشاهده و پرداخت کنند.
با شمارهگیری کد دستوری #۸*۷۲۰* میتوانید به راحتی عوارض آزادراهی خودروی خود را مشاهده و پرداخت کنید.
با نصب اپلیکیشنهای مربوط به پرداخت قبوض روی موبایل خود میتوانید به سادگی عوارض خودرو را مشاهده و پرداخت کنید. در این اپلیکیشنها نیز مانند پیشخوان 24 با وارد کردن شماره پلاک خودروی خود، عوارض آزادراهی خودروی شما نمایش داده میشود و میتوانید آن را پرداخت کنید.
در این روش پرداخت عوارض، صاحب ماشین قبل از تردد نسبت به تهیه و نصب یک برچسب مخصوص روی خودرو اقدام میکند. با عبور خودرو از آزادراه، مبلغ معین از کیف پول مالک خودرو کسر میشود.
ه الکترونیکی این پروژه شده که در چند روز اخیر شدت یافته است. اما بهدلیل لحاظ نمودن پروتکلهای مناسب و به کارگیری برترین فناوریهای اطلاعاتی، تاکنون هیچ خطری برای سایتها و اپلیکیشنهای ارایه کننده خدمات عوارض الکترونیکی رخ نداده و اطلاعات شهروندان در فضایی بسیار امن نگهداری میشود.
وی افزود: فضای تولید و تبادل اطلاعات از زمان شناسایی تردد در آزادراهها تا صدور قبض الکترونیکی و وصول آن از طریق ابزارهای متنوع، بهطور مرتب توسط سیستمهای آنلاین پایش میشود و ارگانهای مختلفی بر این موضوع نظارت میکنند.
فرجاللهی گفت: عوارض آزادراههای الکترونیکی مختل نشده است و رانندگان نگران امنیت اطلاعات تردد در آزادراهها و پرداخت عوارض نباشند.
عصر خودرو- معاون ساخت و توسعه آزادراهها با اشاره به رفع خطاهای سامانه اخذ الکترونیک عوارض آزادراهی، بر همکاری مردم برای کاهش خطای این سامانه تأکید کرد و گفت: کاربران حتماً مشکلات و خطای سیستم را از طریق سامانه ۱۰۰۰۰۱۵۳۱ با ما در میان بگذارند.
قل از فارس ، 28 اسفندماه سال 97 بود که پرداخت عوارض آزادراهها به صورت الکترونیکی و بدون توقف در چهار آزادراه تهران-قم، تهران-ساوه، کرج-قزوین و قزوین-زنجان عملیاتی شد.
البته باجه های عوارضی در مسیر برگشت فعال نیستند و مردم به صورت الکترونیکی آن را پرداخت میکنند اما در مسیر برگشت از جاده چالوس به سمت تهران باید در انتهای مسیر در صفوف ماشین ها منتظر بمانند تا عوارضشان را که نداده اند پرداخت کنند.
با توجه به اظهارات گذشته مسئولان شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و سر
ست.
در این مدل، اخذ عوارضی کاملا به صورت الکترونیکی انجام میشود، پلاکها با دوربینهای مربوطه خوانده میشود و کاربر نیازی به توقف ندارد و به هیچ وجه دریافت نقدی هم وجود ندارد.